Sprzedajesz na Amazonie? Rozliczaj się z biurem rachunkowym!

Zastanawiasz się, jak wprowadzić firmę na nowy poziom efektywności? Jeśli planujesz wkroczyć na nowe, zagraniczne rynki, możesz zdecydować się na sprzedaż za pośrednictwem platformy Amazon. To szansa na wzrost zysków i rozwój przedsiębiorstwa. Proces wymaga jednak zmiany podejścia do kwestii rachunkowych. Dowiedz się, jak bezpiecznie prowadzić księgowość! Sprawdź, czy warto zdecydować się na outsourcing zadań do biura rachunkowego.

Jak rozliczać się ze sprzedaży na Amazon?

Prowadząc sprzedaż na Amazon, możesz rozliczać się w dwóch modelach. Jeżeli wysyłasz towar z Polski, wówczas obowiązuje tzw. distance selling. Wówczas to Ty jesteś odpowiedzialny za wszystkie procesy związane ze sprzedażą, czyli magazynowanie produktów, przyjmowanie zamówień, wysyłkę, a także obsługę zwrotów i reklamacji. Gdy korzystasz z pośrednictwa specjalnych magazynów Amazona – wtedy współpracujesz w modelu FBA. W praktyce oznacza to, że wymienione wyżej obowiązki leżą po stronie Amazona.

Niezależnie od tego, na który model się zdecydujesz, jako przedsiębiorca odpowiadasz za prowadzenie indywidualnych rozliczeń podatków VAT, dochodowego oraz cła.

Sprzedajesz na Amazonie? Dowiedz się, jakie masz obowiązki!

Jeśli prowadzisz sprzedaż na Amazon, księgowość musisz prowadzić według przepisów obowiązujących w konkretnym państwie oraz przestrzegać limitów obowiązujących w poszczególnych krajach. Jako przedsiębiorca jesteś zobowiązany do wyboru formy rozliczeń oraz kontrolowania zgodności podejmowanych działań z aktualnymi regulacjami. Do Twoich zadań zaliczają się:

  • prowadzenie regularnej księgowości,
  • rozliczanie podatku VAT, dochodowego i cła,
  • składanie deklaracji,
  • prowadzenie i archiwizacja dokumentacji.

Ponownie pragniemy zwrócić Twoją uwagę na fakt, że Amazon nie odpowiada za indywidualne rozliczenia podatkowe – obowiązek ten spoczywa wyłącznie na przedsiębiorcy. Prowadząc własny biznes związany ze sprzedażą wysyłkową za granicę, musisz znać aktualne regulacje podatkowe, a przepisy zmieniają się bardzo dynamicznie. Chcąc mieć pewność, że Twoje rozliczenia będą zgodne z aktualnymi regulacjami, możesz zdecydować się na outsourcing usług księgowych i podjąć współpracę z profesjonalnym biurem rachunkowym.

Zleć prowadzenie rozliczeń zewnętrznej firmie!

Jedną z firm oferujących prowadzenie kompleksowej księgowości dla e-commerce, jest biuro rachunkowe w Oleśnicy. Możesz załatwiać sprawy księgowe bez konieczności wychodzenia z domu! Dokumentację, którą fizycznie chcesz dostarczyć do biura rachunkowego w Oleśnicy, odbierze od Ciebie kurier i dostarczy we wskazane miejsce. Możesz również zdecydować się na przesyłanie dokumentów w formie elektronicznej.

INITO obsługuje przedsiębiorstwa różnej wielkości – możesz skontaktować się z profesjonalistami niezależnie od tego, na jaką skalę prowadzisz działalność. Wśród korzyści płynących z podjęcia współpracy z biurem rachunkowym wymienia się oszczędności. Wielu przedsiębiorców potwierdza, że jest to rozwiązanie tańsze niż prowadzenie wewnętrznego działu księgowego i zatrudnianie eksperta e-commerce. Warto zwrócić uwagę także na bezpieczeństwo informacji oraz pełną kontrolę nad przepływami finansowymi.

Poprzedni artykułJak zadbać o rozpoznawalność Twojej marki? Podpowiadamy!
Następny artykułOdpowiednie zabezpieczenie przesyłek – Pakomat radzi!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj