Reklama paid social – zapłać, aby być widocznym

Marzy ci się dobrze prosperujący biznes? Musisz swoje działania marketingowe przenieść do Internetu. Jak zaistnieć w sieci, aby odróżnić się od konkurencji? Wystarczy reklamować się tam, gdzie jest najwięcej użytkowników, czyli w social media. Na czym polega reklama paid social i dlaczego warto w nią zainwestować?

Social media, czyli środowisko naturalne internautów

Do niedawna panowało przekonanie, że jeśli dana firma nie ma swojej witryny w Internecie, praktycznie nie istnieje. Co prawda, kampania reklamowa, oparta o polecenia zadowolonych klientów działa, ale nie generuje wielkich zysków. Jednak samo wejście w wirtualny świat nie gwarantuje sukcesu. Chcesz mieć dostęp do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów? Stwórz profile w mediach społecznościowych. Ich popularność sukcesywnie rośnie, co pokazują dane nie tylko z Polski, ale też innych krajów. Do czego służą reklamy paid social? Głównie do tego, aby treści, jakie publikujesz, były widoczne dla internautów.

Znikające zasięgi i treści, których nie widać

Od kilku lat działania marketingowe w sieci ogniskują się w mediach społecznościowych. Ich użytkownicy aktualizują informacje głównie poprzez urządzenia mobilne. To właśnie dla nich stworzono reklamy paid social. Dlaczego powinieneś w nie inwestować? Przede wszystkim po to, aby treści, jakie publikujesz, były widoczne dla osób lajkujących twój profil. Znikające zasięgi organiczne to prawdziwa zmora dla przedsiębiorców. Przy obecnej konstrukcji Facebooka opublikowany post nie dociera do wszystkich zainteresowanych. Chcąc widzieć wszystkie lajki, komentarze i udostępnienia, trzeba po prostu za nie zapłacić.

Skuteczna promocja kampanii do social media

Co sprawia, że internauci zainteresują się twoim profilem w mediach społecznościowych? Na pewno ciekawe posty, estetyczne zdjęcia, czy też materiały video. Niestety, one same nie mają w sobie potencjału promocyjnego, jeśli nie będą widoczne. Reklama paid social to świetny sposób na wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych. Przez płatny format dotrzesz do interesującej cię grupy docelowej. Tylko w ten sposób zainteresujesz użytkowników Facebooka, Instagrama, YouTube’a czy nieco mniej popularnego, ale także ważnego LinkedIn. Każde z tych miejsc ma własną specyfikę, ale w każdym z nich można stosować „Social Ads”.

Siła komunikacji z odbiorcami

Reklama paid social jest znacznie skuteczniejsza od tradycyjnych form promocji. Dzieje się tak dlatego, że reklamy w telewizji, radiu czy gazetach są całkowicie zamknięte na reakcje odbiorców. W mediach społecznościowych reakcja na opublikowany post może być natychmiastowa. Lajki, komentarze i udostępnienia niosą nasz przekaz w świat, poszerzając jego zasięgi. To właśnie dlatego warto stosować narzędzia, które usprawniają ruchy internautów.

Błyskawiczna komunikacja z odbiorcami ma swoje zalety i wady. Te drugie to ewentualna krytyka, którą widzą wszyscy lajkujący profil. Internauci zwykle bacznie obserwują, jak administrator strony reaguje na niewygodne pytania, czy też sytuacje kryzysowe.

Poprzedni artykułKiedy można starać się o Kindergeld?
Następny artykułJakie warunki trzeba spełnić, aby zostać doradcą na rynku NewConnect?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj