Promocja Twoich produktów lub usług może być bardziej efektywna niż dotychczas dzięki wsparciu znanych osób. Jednak powinieneś wystrzegać się błędów, które mogą przeszkodzić w osiągnięciu zysków i popularności w sieci. Sprawdź, czego unikać, by współpraca z popularnymi youtuberami czy tiktokerami była owocna.
1. Współpraca z niezweryfikowanymi twórcami
Nowoczesna reklama musi być obecna w Internecie. Dzięki mediom społecznościowym osiąga się większe zasięgi, a co za tym idzie, wyższą wyniki sprzedaż. Najlepsze kampanie z influencerami zapewniają wzrost popularności i pozwalają docierać do liczniejszej grupy klientów. Jednak trzeba zawsze sprawdzić osobę, z którą chce się nawiązać współpracę. Ważne są wyniki jej profili na platformie, na której się udziela. Współpraca z doświadczoną agencją od marketingu pozwala uniknąć kontaktu z nieuczciwymi twórcami.
2. Dobór niewłaściwej tematyki do swojej działalności
Nie tylko oszustwa mogą negatywnie wpłynąć na stworzenie efektywnej kampanii reklamowej. Agencja, influencer, marketing – to trio musi współgrać z produktami, które chciałbyś promować. Dlatego profil Twojej działalności powinien mieć jakieś punkty wspólne z twórcą i tematyką jego twórczości w Internecie. Dobrym pomysłem może być na przykład współpraca firmy sprzedającej garnki z kimś, kto pokazuje online, jak gotować, albo biura turystycznego z podróżnikami nagrywającymi filmiki ze swoich wypraw.
3. Niedostosowana grupa docelowa
Żeby właściwie zainwestować pieniądze, trzeba się upewnić, że dany influencer ma dużą liczbę obserwujących oraz satysfakcjonujące zasięgi. Błędem jest nie poprosić go przed rozpoczęciem współpracy o wykresy dotyczące konta. Powinny się w nich znaleźć między innymi informacje o tym, kto najczęściej przegląda treści tego twórcy. Nawet najlepsze kampanie dotyczące marketingu nie przyniosą efektu, jeśli youtuber czy tiktoker dociera do innej grupy docelowej niż nasza.
4. Brak określenia warunków współpracy
Ustalenie zasad na początku jest bardzo ważne. Należy określić, czy influencer ma zareklamować naszą markę jednorazowo, czy może ma stworzyć serię filmików. Warto też nakreślić pewne ramy, jakie dana kampania powinna przyjąć. Najlepszą opcją będzie spisanie umowy będącej wyznacznikiem dla obu stron. W takich kwestia może pomóc agencja pośrednicząca, która ma w tym doświadczenie.
5. Zbytnie narzucanie swojej wizji
Podczas wyznaczania zasad nie należy za bardzo ingerować w wizję twórczą influencera. Decydując się na współpracę, trzeba zapoznać się dobrze z jego działalnością, by styl danego profilu nie kłócił się z Twoją wizją marketingu. Jego powodzenie zależy od tego, czy reklama spodoba się obserwującym dane konto, by mogli dodawać pozytywne reakcje i komentarze, zwiększając tym samym zasięg materiału.
Zobacz, gdzie szukać profesjonalistów
Popełnianie błędów we współpracy z twórcami z mediów społecznościowych może skutkować nieudanymi kampaniami. Najlepszym sposobem na uniknięcie pomyłek jest zwrócenie się do odpowiedniej agencji, takiej jak np. Media Talk. Sprawdź jej ofertę, by przekonać się, jakie możliwości ma Twoja firma.