Zacznij stać przy swoim biurku i zachowaj zdrowie w pracy

Wielu z nas uwielbia swobodną pracę w biurze, dzięki możliwościom rozwoju i ciekawym zadaniom, które spotykają nas na co dzień. Często zapominamy jednak o negatywnych aspektach. Niestety jednym z nich jest coraz gorsza kondycja kręgosłupa. Spędzanie wielu godzin w pozycji siedzącej podczas pracy przy komputerze potrafi odbić się na nas niezwykle szybko. Co, jeżeli istnieje jednak sposób, aby sprawnie wyeliminować ten problem?

Prawda o biurkach do pracy na stojąco

Czym właściwie są tego rodzaju biurka? Wynalazek ten to zwykłe biurko, które pozwala nam zagospodarować przestrzeń do pracy. Możemy na nim umieścić komputer, monitor, przybory do pisania i wszystko, czego będziemy potrzebowali w trakcie pracy. Subtelna różnica polega na tym, że biurko posiada stelaże, które umożliwiają regulację wysokości. Oznacza to, że możemy zwiększyć wysokość biurka od pozycji siedzącej do pozycji stojącej.

Biurka przystosowane do pracy na stojąco to niewątpliwie akcesoria biurowe, które dbają o nasze zdrowie. Dzięki nim możemy wykonywać nasze codzienne obowiązki stojąc. W ten sposób unikniemy w przyszłości zniszczonego kręgosłupa, który wiele osób serwuje sobie za pośrednictwem wielu godzin siedzenia w nienaturalnej dla kręgów pozycji. W Ameryce walka ze skoliozą i innymi dolegliwościami stawów jest niezwykle żarliwym tematem. Ze statystyk wiadomo, że sprzedaż biurek do pracy na stojąco na przestrzeni ostatnich kilku lat niezwykle się rozwinęła. Dlaczego zatem nie zaczniemy uczyć się na cudzych błędach i nie zaczniemy działać, zanim fala tych problemów dotrze również w nasze strony?

Korzyści oferowane przez biurka do pracy na stojąco

Chociaż najnowsze badania wykazują, że biurka do pracy na stojąco nie uchronią nas przed przybieraniem masy ciała, ani nie pomogą nam w zrzucaniu nadwagi, gadżet ten posiada ogromną ilość innych zalet. Niestety średnia ilość kalorii, która spalamy podczas siedzenia wynosi około 80 kcal. W przypadku stania w miejscu będzie to około 88 kcal. W ciągu trzech godzin różnica ta pozwoli nam zatem spalić równowartość energetyczną kawałka marchewki.

Zwolennicy stojących biurek bardzo często zwracają uwagę na to, że po zjedzeniu posiłku podwyższony poziom cukru zaczyna wracać do normy o wiele szybciej, gdy człowiek spędza czas w pozycji stojącej. Stanie zamiast siedzenia jest doskonałą metodą ku temu, aby zapobiegać bólom pleców i ramion. Mówi się również o wielu innych potencjalnych benefitach, które oferują biurka przeznaczone do pracy na stojąco. Przyjęto, że długie godziny spędzone w pozycji siedzącej zwiększają między innymi ryzyko:

  • Otyłości
  • Cukrzycy
  • Chorób sercowo-naczyniowych
  • Brak ruchu wzmaga rozwój raka

Pamiętajmy jednak, że „niesiedzenie” może przybierać różne formy aktywności. Może to być przechadzka w trakcie przerwy obiadowej, czy też spędzenie większości dnia na stojąco. Jak wiadomo, nawet gdy nasza dieta nie opera się na dużej ilości kalorycznych produktów, zwiększony wydatek energetyczny w ciągu dnia, przyczynia się do zachowania naszego organizmu w lepszej formie.

Zacznij stać przy swoim biurku i zachowaj zdrowie w pracy
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here