Marketing omnichannel i multichannel – co warto o nich wiedzieć?

Działania promocyjne prowadzone online wymagają nieustannego monitoringu i aktualizacji. Warto podążać za trendami, by utrzymać stałe grono odbiorców oraz zdobywać nowych klientów.

Strategii promocyjnych jest wiele, do ich emisji można użyć wielu kanałów lub jednego medium. Każda metoda ma swoje wady i zalety. Marketing wielokanałowy to odpowiedź na zapotrzebowanie współczesnych konsumentów, promocja omnichannel to zaktualizowana wersja metody opartej na wykorzystaniu różnorodnych form komunikacji z klientem

MCM, czyli multichannel marketing

Multichannel marketing często stosowany jest w branży e-commerce. Do komunikacji z klientami wykorzystuje się wówczas media elektroniczne. MCM to strategia, w której potrzeby konsumentów są określane, generowane i zaspokajane poprzez różne kanały oraz sieci. Interakcja z klientami tworzona jest przy użyciu form displayowych, mobilnych oraz standardowych nośników, jak choćby ulotki czy też billboardy. MCM to fuzja oparta na pośredniej i bezpośredniej komunikacji z odbiorcami danego contentu.

OCM, czyli omnichannel marketing

Omnichannel Marketing stanowi nową wersję MCM. Obie strategie są dość podobne – OCM, tak jak Multichannel Marketing, wykorzystuje  bowiem wiele kanałów emisyjnych w celu stworzenia komunikacji z odbiorcą. OCM zapewnia przy tym klientowi spójne doświadczenie we wszystkich elementach kontaktu. Multichannel Marketing skupia się więc odrębnie na poszczególnych komponentach, OCM traktuje je natomiast jako spójną całość. Celem strategii jest wywołanie pozytywnych odczuć w odniesieniu do konkretnego produktu lub usługi. Przy użyciu odpowiednich strategii komunikacyjnych, za pomocą Omnichannel Marketingu można stworzyć branding. Duże znaczenie ma również konsekwencja wdrażania przyjętego systemu promocyjnego. Omnichannel Marketing wymaga często wielowymiarowej optymalizacji poczynań danej firmy oraz integracji poszczególnych mediów.

MCM oraz OCM to rozwiązania komunikacyjne, które mają wiele zalet. Wybór odpowiedniej strategii zależy od zapotrzebowania grona konsumenckiego oraz charakteru działalności danej firmy. Wielokanałowa strategia może mieć bezpośrednie przełożenie na postrzeganie marki oraz jej kontakt z klientami. W koncepcjach tych warto również wziąć pod uwagę wybór odpowiednich mediów.

Poprzedni artykułJakie korzyści daje wdrożenie nowoczesnego systemu transakcyjnego?
Następny artykułJak reklamować swój sklep w outdoorze?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj