Jak mierzyć efekty kampanii influencer marketingu?

Influencer marketing jest obecnie bardzo popularną metodą marketingową. Jak można mierzyć jej efekty?

Czym jest influencer marketing?

Aktualnie jednym z najczęściej stosowanych sposobów reklamy w internecie jest influencer marketing. To metoda, która pozwala na dotarcie do wielu potencjalnych klientów za pośrednictwem influencerów – internetowych osobowości, które posiadają wielu fanów.

Influencer marketing powstał na bazie social media marketingu, czyli marketingu w mediach społecznościowych.

Dzięki takim serwisom społecznościowym jak Facebook, Instagram, YouTube, ale również za pośrednictwem blogów internetowych zaczęły formować się nowe, charyzmatyczne osobowości, które szybko zyskały sobie wielu widzów i czytelników. Branża marketingowa bardzo szybko zauważyła w nich potencjał, który można wykorzystać do promocji. Tak własne powstał influencer marketing.

Jak realizuje się kampanie influencer marketingu?

Tego typu kampanie reklamowe bazują głównie na zaangażowaniu influencerów do promocji danych produktów czy usług. Może być to przekazanie influencerowi konkretnych produktów, nieodpłatne świadczenie usług. Następnie może on zaprezentować je swoim odbiorcom i zachęcić ich do skorzystania z oferty.

Aktualnie prowadzeniem działań w tym zakresie zajmuje się wiele agencji reklamowych, które określane są jako agencja influencer marketingu. Teraz takie agencje działają także w Polsce – jedną z nich jest agencja Tears of Joy, która ma na swoim koncie wiele udanych kampanii reklamowych.

Jak można zmierzyć sukces influencer marketingu?

Zmierzenie sukcesu influencer marketingu pozwala ocenić, czy inwestycja w reklamę tego typu przyniosła oczekiwane skutki. Przy ocenie sprawdza się przede wszystkim:

  • statystyki z odwiedzin witryny w okresie prowadzenia promocji,
  • liczbę przekierowań ze strony influencera,
  • pomiary zasięgów w serwisach społecznościowych,
  • wzrost sprzedaży w danym okresie.

Na podstawie tych właśnie danych można skalkulować także stopę zwrotu z inwestycji w tego rodzaju metody marketingowe, a także planować nowe kampanie jeszcze skuteczniej!

Jak mierzyć efekty kampanii influencer marketingu?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here