Generowanie leadów sprzedażowych jako sposób na zwiększenie obrotów

Działania marketingowe, przeprowadzane w Internecie dają praktycznie nieograniczone możliwości. Trudno ocenić, kiedy osiągną pułap, trudny do przebicia. Różnorodność metod, jakimi można się posłużyć sprawia, że każda agencja social media dysponuje szerokim wachlarzem usług. Szum informacyjny, jaki jest nieodzownym elementem sieci sprawia, że ofertę należy kierować do konkretnych adresatów. Jednym ze sposobów jest generowanie leadów sprzedażowych.

Szeroka baza odbiorców

Każdy podmiot gospodarczy jest nastawiony na pozyskiwanie nowych klientów. To oni generują zyski firmy, umożliwiające jej dalszy rozwój. Z tego powodu zarówno małe, jak i spore podmioty stawiają sobie za cel poszerzenie bazy swoich odbiorców. Profesjonalne działania w tym zakresie prowadzi agencja social media, stosując tzw. lead generation. To proces, który przyjmuje różne formy, dostosowane do specyfiki konkretnego podmiotu. Lead generation jest pojęciem z zakresu marketingu internetowego. Dotyczy procesu generowania, czyli pozyskiwania lead’ów. Kim jest lead? Tym mianem określa się dane kontaktowe potencjalnych klientów, mniej lub bardziej zainteresowanych ofertą danej firmy. Dotyczy to osób, które wysyłają zapytanie o konkretny produkt, lub wędrując po stronie www, zostawiają dane kontaktowe do siebie.

Wieloznaczna definicja

Lead sprzedażowy to termin, którym posługuje się każda agencja social media. Stosuje się go w wielu działaniach, mimo że trudno go dosłownie przełożyć na język polski. Zwykle przyjmuje się, że jest to osoba bądź firma, zainteresowana daną usługą lub produktem. Przyjmuje się, że jest ona gotowa na rozmowę z działem sprzedaży o konkretnej ofercie. W praktyce jednak każda firma ma własną definicję leadu sprzedażowego. Bywa, że tym terminem określa się na przykład liczbę zamówień, osiągniętych przez dział sprzedaży, lub też skuteczność działań marketingowych. Zanim konkretny klient stanie się lead’em, musi do niego dotrzeć informacja marketingowa i zachęcić go do odwiedzenia strony internetowej. Wysyłanie odpowiednio sprecyzowanych komunikatów do określonej grupy odbiorców to modelowe generowanie leadów sprzedażowych.

Spójny proces

Tworząc kampanię promocyjną, powinno się na równi angażować dział sprzedaży oraz marketingu. Współpraca jest niezbędna również do określenia wzajemnych oczekiwań. Za każdym razem celem jest bardziej efektywna sprzedaż. Agencja social media, która podejmuje się tego wyzwania, tworzy takie kampanie, które mają na celu przyciągnąć do danej strony internetowej jak najwięcej użytkowników o sprecyzowanym profilu. Wszystko po to, aby skłonić ich do konkretnych działań. Najczęściej chodzi o zakup produktu lub usługi, ale równie pożądane jest subskrybowanie newslettera, wypełnienie formularza lub pobranie e-booka. Szersze podejście do generowania linków sprawia więc, że nie tylko można zyskać nowych klientów, ale także zbudować pokaźną bazę danych osób, zainteresowanych ofertą. Taka wiedza bardzo pomaga w planowaniu kolejnych akcji marketingowych. Ich siła będzie znacznie większa niż w sytuacji, gdy działania byłyby skierowane do zupełnie przypadkowych osób.

Profesjonalne narzędzia marketingowe i oprogramowania pozwalają na gromadzenie i segregowanie informacji, zebranych podczas całego procesu zakupowego. Ich analiza sprawia, że można śledzić działania na stronie konkretnego lead’a. Jakie kategorie wybiera i ile czasu poświęca na przeglądanie oferty.

Poprzedni artykułJakie możliwości daje Platforma Salesforce?
Następny artykułBezpłatny terminal płatniczy dla każdego przedsiębiorcy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj